Răsfaţă-mă astăzi cu flori!

Nu trebuie să existe un motiv pentru a dărui flori

Aştepţi un motiv să dăruieşti flori? Nu-l mai aştepta! Dăruieşte flori fără motiv, doar aşa pentru că iubeşti sau pentru că îţi pasă de cineva. Poţi face acest gest în orice zi. Este aşa de uşor. Există flori pentru oricine, există flori pentru toate anotimpurile, de la superbi trandafiri până la suavii ghiocei. Există flori pretutindeni: nostalgicele flori de câmp sau de pădure, florile de sezon din pieţe, florile pretenţioase din florării. Este atât de uşor de procurat o floare, un buchet sau un bucheţel. Şi totuşi gestul de a dărui flori  nu se face atât de des precum ar trebui. Oamenii preferă să îl amâne  pentru anume ocazii uitând că atunci atunci el îşi pierde din semnificaţie.

De ce nu ai dărui o floare femei sau fetei pe care o iubeşti chiar astăzi, când nu eşti obligat de o dată calendaristică? Astăzi când gestul nu va însemna altceva decât că o iubeşti, că o preţuieşti?

Florile de 8 martie! Doamne, ce înghesuială pentru ele în florării. Nu spun că nu mă bucur de ele, dar sunt  de obicei flori de circumstanţă, dărite din politeţe sau pentru că aşa se obişnuieşte în această zi.

În schimb un bucheţel de lăcrimioare adus de cineva care şi-a amintit cât de mult îmi place parfumul acestor delicate flori mi-a înseninat ziua şi m-a făcu să zâmbesc cu recunoştinţă.

Când florile sunt date prea târziu

Dăruieşte  flori soţiei, prietenei, ficei, mamei atâta timp cât poate să se bucure de ele. Nu aştepta ocazii. Dă-i flori chiar astăzi şi apoi regulat din când în când. Sunt soţi care au amânat an de an gestul acesta de generozitate şi tandreţe şi apoi brusc şi neaşteptat soţiile i-au părăsit prin trecerea în nefiinţă. Şi atunci mormântul s-a umplut de flori, de mai multe flori decât acestea au primit întreaga lor viaţă. De lacrimi şi flori. Ce trist! Frumuseţea, parfumul şi gingăşia florilor nu mai pot fi simţite acolo jos, în adânc. Dar cât de mult le-ar fi bucurat pe aceste femei mesajul florilor cât timp au fost în viaţă.

Evadează din rutină, din obişnuinţă şi nu aştepta o dată anume, o aniversare, o internare în spital sau imprevizibila moarte, pentru a dărui acel buchet de flori albe, superbe şi încântătoare, fiinţei iubite. Dăruieşte-i-le astăzi!

Când florile vin prea târziu

Buchetul acela de flori, ce-ai vrea într-o zi

Să mi-l pui pe mormânt,

Oferămi-l azi.

Fă-mă astăzi să simt

Parfumul acestui gest de tandreţe.

Oferă-mi azi flori, cât nu-i prea târziu

Să le miros, să le văd, să le simt,

Să mă bucur de-a lor frumuseţe.

Am nevoie de flori, uneori

Cât mai sunt călător pe pământ.

Presară-mi viaţa cu flori, uneori,

Nu după, ci înainte de a fi în mormânt

Nu aştepta ocazii ce greu se ivesc

Ci dă-mi flori acum

Când ele nu spun

Decât: Te iubesc!

Am nevoie de flori, uneori.

Nu spune: E-un fleac

Sau că eşti prea grăbit

A da flori e un gest preţuit

Am nevoie de flori, uneori,

La fel ca de zâmbet şi de îmbrăţişare

Dacă ai şti cât de mult

Poţi să-mi spui printr-o floare.

Mormane de flori se pun pe mormânt prea târziu

Dar cui îi mai pasă, în adânc e tăcere

Dar la sufletul viu, ce risipă de zâmbet ar fi smuls

Toate aceste flori efemere.

Scrisă în 01 noiembrie 2008 de Maria Goron

Un gând despre &8222;Răsfaţă-mă astăzi cu flori!&8221;

Lasă un răspuns

