Au lasat toată agoniseala în Norvegia ca să îşi salveze copiii de Barnevernet

De dragul copiilor, părinţii, au renunţat la toată averea pe care au agonisit-o in Norvegia. Doreau mai degrabă să fie săraci în Romania dar să trăiască împreună cu copiii lor. Au fugit de monstrul Barnevernet trecând prin peripeţii ca în filme. Dar în final şi-au salvati copiii!

Articol preluat de aici

Am plecat în secret fără să anunțăm pe nimeni. Conduceam și plângeam

„Fata ne-a spus că ne va reclama la Poliție”

Povestea dramatică a familiei Rădoi începe în aprilie 2013, în Spania. Ca mulți alți români, Jan și Ionela au plecat din România în speranța că vor putea asigura copiilor lor, Mădălina și David, un trai mai bun. Din cauza problemelor financiare, tatăl a fost nevoit să-și caute de lucru în altă parte, în Norvegia, în timp ce restul familiei a rămas în Spania. „Fata, după ce eu am plecat, a devenit foarte rebelă, chiulea de la școală, era obraznică cu profesorii, nu mai învăța. Soția se plângea mereu la telefon că ea singură nu se mai descurcă cu ea. De unde, inițial, doream ca fata să termine școala în Spania, ne-am răzgândit și am hotărât că, imediat ce voi avea un job sigur și voi găsi o casă, voi aduce familia cu mine în Norvegia, tocmai pentru a nu scăpa fata de sub control”, povestește Jan Rădoi.

Foto: contul personal de Facebook

Reîntregirea familiei în Norvegia s-a produs în iunie 2014. Jan Rădoi avea două slujbe (una ziua, în construcții, alta noaptea, făcea curățenie). Soția a reușit să se angajeze și ea la firma unde muncea soțul său noaptea. Pe Mădălina, de 14 ani, au înscris-o la o școală pregătitoare, iar pe David, de 1 an, la grădiniță. Un timp, lucrurile au mers bine, după care fata a început să se plângă că se plictisește în Norvegia, că are toți prietenii în Spania și că vrea ca familia să meargă în vacanță acolo. „La un moment dat, soția a spus că nu e potrivit să plece în vacanța de primăvară, deoarece e foarte scurtă și nu pot sta decât o săptămână, iar cheltuielile de drum fiind destul de mari e mai bine să plece vara, deoarece pot sta două-trei săptămâni. Din acel moment, fata a devenit foarte rea, căuta numai ceartă. Îi tot repeta mamei sale că se va răzbuna pe noi, că o să ne facă să suferim foarte mult. Mama nu-i acorda importanță, iar la un moment dat fata a spus că nu se lasă până nu mă bagă pe mine la pușcarie”, relatează Jan Rădoi.

Situația a degenerat într-o seară. În urma unui schimb aprins de replici între tată și fiică, aceasta a ripostat cu jigniri și și-a lovit părintele. La rândul său, tatăl a reacționat lovindu-și fiica. „Fata a început să plângă și să spună că ne denunță la poliție. Eu, foarte bulversat, i-am spus să facă ce crede de cuviință”, continuă tatăl.

Temeri și interdicții. „Soția a fost avertizată că trebuie să fie rece”

După episodul menționat, părinții au plecat la muncă, iar la întoarcere nu au mai găsit nici unul dintre copii. Între timp, fata sunase la Poliție care, mai departe, contactase Barnevernet. „Am găsit plângerea fetei, pe calculatorul rămas deschis, în spaniolă tradusă, în care eram prezentați foarte rău, cu multe exagerări. Afirma că am bătut-o cu pumnii și picioarele, că ea are grijă de toată casa, curățenie, gătit, etc. După un timp, casa s-a umplut de polițiști, au dat buzna în toate camerele, mi-au pus cătușe și am fost ținut trei zile în arest. În acest timp, soția a fost interogată de Poliție și Barnevernet, copiii, care se aflau la altă familie, la fel”, povestește Jan Rădoi.

 Land in Norvegia toată averea lor, au reuşit să scape ca în filme…

Continuare aici:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Au+fugit+din+Norvegia+pentru+a-si+pastra+copiii+I+Am+plecat+in+s

Lasă un răspuns

