Mă voi sătura mîine dimineaţă!

Unul din “trucurile” prevenirii obezităţiipofta de mancare

Există un mare duşman al sănătăţii care atacă la vârste tot mai tinere. Acest duşman este pofta de mâncare exagerată, mâncatul în exces, mâncatul  de alimente încărcate de calorii. Acest duşman învinge cu siguranţă dacă se asociază cu lipsa de mişcare, cu sedentarismul şi astfel transformă pe foarte multă lume în obezi. Numărul obezilor este într-o creştere fără precedent. Nu trebuie să uităm niciodată că obezitatea este rădăcina celor mai frecvente şi mai costisitoare boli. Tratamentul ei este adesea foarte greu (deşi nu imposibil). Tineri şi bătrâni sunt ameninţaţi de acest “necaz”.  Cea mai importantă armă este prevenirea. Aici se află secretul, în  a preveni.

Obezii nu mănâncă dimineaţa, ei mănâncă seara!

Cei mai mulţi obezi îţi vor spune (adesea ca o laudă) că ei nu mănâncă dimineaţa. Şi este adevărat, marii (sau mai micii) obezi nu prea mănâncă dimineaţa dar mănâncă tot mai mult cu cât se apropie de seară şi de noapte. Mănâncă de multe ori noaptea.

O metodă simplă de prevenţie este de a nu mânca seara, sau în orice caz de a nu mânca să te saturi. Necesită puţin efort, o să fie vreo 2-3 ore în care o să suferi puţin de foame, dar cu timpul te vei obişnui. Consolează-te cu gândul că mâine dimineaţă o să  te saturi. Dimineaţa este masa la care ai voie să te saturi, şi, poate, la amiază. Dar începând de după masa, gata, nu mai ai voie să ai senzaţia de “burtă plină”.

Nu uita, caloriile (mâncarea) ingerate dimineata se consumă în proporţie de 80%. Caloriile ingerate seara se depun în proporţie de peste 50%.

Viaţa presupune înfrânare în multe privinţe. Nu putem face tot ce ne-am dori. Trebuie să acceptăm că este nevoie să fim uneori flămânzi. Aceasta este crucea omului modern care nu mai consumă calorii în activităţi fizice, care nu mai trăieşte cu “sudoarea frunţii”. Dacă nu avem parte de  sudoarea frunţii va trebui să trăim fără să ne săturăm pe deplin, dar numai de la amiază încolo.  Consolează-te că este vorba doar de o amânare, că te vei sătura mâine dimineaţă. Dacă îţi spui: ” Să mă satur totuşi în seara asta“. Trebuie să ai grijă însă că s-ar putea să nu te mai opreşti. Vei mânca dar tot nu te vei satura, poate te vei scula noaptea să mănânci, aşa cum fac mulţi obezi.

Aşa că mai bine fă-ţi o regulă: Voi mânca puţin sau deloc seara, şi în nici un caz nu voi mai mânca de la ora 18 incolo. Mă voi sătura mâne dimineaţă.

Dacă asociezi ceea ce am spus mai sus cu 15-20 de minute de gimnastică zilnică, sau 30 minute de plimbare pe jos, rezultatele vor fi excelente!

2 thoughts on “Mă voi sătura mîine dimineaţă!

  1. Ma bucur mult sa gasesc un asemenea blog care sa scrie despre lucruri cu care ne lovim zilnic..este f util. L-am gait in e-mailul trimis spre DBranzei…am sa sustin si eu promovarea blogului ….mult succes in continuare!!Eliza

    Like

  2. Ma bucur foarte mult pentru dv. In fond si la urma urmei este si o problema de obisnuinta la mine. Am sa incerc din seara aceasta. Imi place sa rontai toata ziua ceva, iar seara ma satur. Din cauza ca dimineata beau cite o cafea mare, nu mananc pina in jurul orei 12-13, apoi seara ma satur .

    Chiar daca voi fi nevoit sa nu mananc toata ziua nimic si poate voi planifica o zi de post si rugaciune, trebuie sa imi schimb stilul de viata, sa mananc dimineata la amiaza iar seara chiar de loc. Va multumesc pentru sfaturi. Este adevarat ca nu am reusit sa citesc tot blogul dv. dar nu mai am mult si este gata. Culmea este ca chiar problema alimentatiei am neglijat-o.

    As dori sa va intreb: Cafeaua face rau organismului? Beau o cafea mare dimineata, si destul de rar a doua. Dupa amiaza nu stiu daca intr-o saptamina o mai beau pe a doua. Apoi mai am obiceiul sa ma culc impreuna cu baietelul meu dupa masa. Fac un lucru rau?

    Doresc sincer sa imi pun ordine in viata in privinta alimentatiei, si aceasta dupa cum am promis, chiar din seara aceasta. Va multumesc si daca nu va supar am sa va spun ce progrese voi face in privinta aceasta.

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.